آموزش نصب برد اسپایدر

آموزش نصب برد اسپایدر : سیستم جفت برد یا جفت آنتن دارای یک برد فرستنده ( TX ) و یک برد گیرنده ( RX ) و یک منبع تغذیه 24 ولت ( DC ) می باشد . مشخصه برد گیرنده داشتن بیزر می باشد . برد فرستنده دارای سه پورت یا ترمینال جهت اتصال منبع تغذیه 24 ولت است .

آموزش نصب برد اسپایدر :
سیستم جفت برد یا جفت آنتن دارای یک برد فرستنده ( TX ) و یک برد گیرنده ( RX ) و یک منبع تغذیه 24 ولت ( DC ) می باشد .
مشخصه برد گیرنده داشتن بیزر می باشد .
برد فرستنده دارای سه پورت یا ترمینال جهت اتصال منبع تغذیه 24 ولت است . یک پرت ورودی ( 24 v DC IN) که سیم خروجی منبع تغذیه به آن وصل می شود . (با رعایت + و - ) که یکی از آنها به ورودی برد گیرنده متصل می شود و تغذیه آن را تأمین می کند . ( معمولاً سیم قرمز منبع تغذیه مثبت است )
برد گیرنده : عمده تنظیمات این سیستم جفت برد ، بر روی برد گیرنده اعمال می شود . پس از اتصال منبع تغذیه به هر دو برد یک LED سبز رنگ روی هر دو برد که نشان دهنده روشن بودن و درستی اتصالات تغذیه است ، روشن می شود . (Power) 


برد گیرنده دارای 4 پتانسیومتر با پیچ تنظیم است که 3 تای آن همرنگ بوده و یکی از آنها دارای رنگ متفاوتی است یا همان ( VR4 )
همچنین LED4 در بالا سمت چپ این برد قرار دارد یکی از آنها قرمز رنگ بوده (+ALARM) که نشان دهنده دتکت یا آلارم دادن سیستم است و سه تای دیگر سبز رنگ بوده (DS1,DS2,DS3) که نشان دهنده میزان حساسیت برد گیرنده هستند . بدین معنی که هرچه میزان حساسیت را بالاتر ببریم این سه LED سبز رنگ به ترتیب شماره شروع به پررنگ شدن می کنند . روش زیاد یا کم کردن میزان حساسیت برد گیرنده به توسط پیچ تنظیم ( VR4 ) صورت می گیرد . بدین صورت که با چرخش در جهت عقربه های ساعت حساسیت بالا رفته و چرخش در خلاف جهت عقربه های ساعت حساسیت را کاهش می دهد .
تنظیم مطلوب و ایده آل برای یک سیستم جفت برد به این صورت خواهد بود که میزان حساسیت در حداقل مقدار ممکنه باشد به شرطی که کارکرد دستگاه و شناسایی تگ نیز مطلوب و قابل قبول باشد . یعنی سعی شود برد گیرنده در وضعیتی قرار گیرد که LED های DS1 , DS2 , DS3 ترجیحا خاموش یا چشمک زن باشد .
یک جامپر چهارحالته به نام JPG روی برد گیرنده وجود دارد که متغیر شعاع امواج است . به طور عمده وضعیت مطلوب این جامپر روی عدد یک است .
یک سوکت 2 تایی سفید با نام BEEP ( پایین سمت چپ ) روی برد قرار دارد که محل اتصال بیزر یا آژیر است .
یک سوکت 3 تایی سفید با نام Light کنار سوکت بیزر قررا دارد که محل اتصال چراغ های آنتن در صورت وجود می باشد . (وصل کردن چراغ ها ممکن است نویز را بیشتر کرده و از عملکرد دستگاه بکاهد . در صورتی که برای مشتری اهمیت نداشته باشد ، چراغ ها را وصل نکنید )
نکته مهم : به غیر از پتانسیومتر یا پیچ تنظیم VR4 روی برد گیرنده ، تغییر حالت یا دستکاری هرکدام از پتانسیومتر های هر دو برد فرستنده و گیرنده ، ممکن است تنظیمات کارخانه ای دستگاه را به هم زده و برد دچار مشکل اساسی گردد .
توصیه می شود قبل از سوراخ کاری و نصب آنتن روی زمین دستگاه روشن و تنظیم گردد . پس از اطمینان از جواب دهی مطلوب آنتن در محل مورد نظر، با نظر صاحب فروشگاه محل آنتن ها را سوراخ کاری کرده و آنتن ها را نصب نمایید .
سیم بین دو آنتن که تغذیه برد گیرنده را تأمین می کنند، روی زمین بین دو آنتن کشیده می شود و روی آن یک گرده ماهی فلزی ( نوعی داکت می باشد ) قرار می گیرد. گرده ماهی فلزی به وسیله مقدار مناسبی چسب آکواریم به زمین می چسبد و از سیم بین دو آنتن محافظت می کند .
به هیچ عنوان سیم بین دو آنتن را از مسیرهای طولانی مثلا بالای آنتن رد نکنید . سیم برق و تغذیه را حتی الامکان به صورت افقی و روی زمین به آنتن بدهید تا نویز اضافه روی دستگاه نیفتد . سیستم جفت برد یا جفت آنتن دارای یک برد فرستنده ( TX ) و یک برد گیرنده ( RX ) و یک منبع تغذیه 24 ولت ( DC ) می باشد.

برد اسپایدرنصب دستگاه پروسکنصب برد اسپایدرآموزش نصب دزدگیر فروشگاهیآموزش نصب گیتگیت

راهنمای نصب گیت AM ایمن موجکارت اعتباری مغناطیسی و جلوگیری از هک آن

امنیت فروشگاه خود را به پروسک بسپارید !